1.
Σημαντικές δυσκολίες στην ανάγνωση, τη
γραφή και την ορθογραφία
·
Αντικατάσταση, επανάληψη, αντιστροφή γραμμάτων
και συλλαβών που συνθέτουν μια λέξη.
·
Καθρεπτική ανάγνωση ή και γραφή γραμμάτων ή λέξεων.
·
Δυσκολία στην ανάγνωση και την προφορά ασυνήθιστων
ή και πολυσύλλαβων λέξεων.
·
Κακή ακουστική διάκριση φωνηέντων.
·
Αντικατάσταση φθόγγων.
·
Παράλειψη φθόγγων σε απλές λέξεις.
·
Παράλειψη συλλαβών.
·
Λανθασμένη προφορά λέξεων.
·
Αντικατάσταση λέξεων με τις συνώνυμές τους.
·
Αντικατάσταση λέξεων με άλλες που μοιάζουν οπτικά ή
αρχίζουν με τα ίδια γράμματα.
·
Έλλειψη ευχέρειας στην ανάγνωση, όχι αρκετά
γρήγορος ρυθμός, δεν τηρούνται τα σημεία στίξης.
·
Το παιδί δείχνει με το δάχτυλο το σημείο που
διαβάζει.
·
Δυσανάγνωστη η αυθόρμητη γραφή.
·
Προσπάθεια αποφυγής του γραψίματος.
·
Ακαταστασία στο φύλλο και γενικότερα στο τετράδιο.
·
Χρήση κεφαλαίων ανάμεσα στα μικρά.
·
Φωνητική γραφή.
2.
Γενικότερες δυσκολίες
·
Δυσκολία στη διάκριση αριστερής και δεξιάς πλευράς
του σώματος τόσο του ίδιου του ατόμου όσο και του σώματος του ατόμου που
βρίσκεται απέναντι.
·
Σύγχυση ως προς το κυρίαρχο μάτι – χέρι – πόδι.
·
Δυσκολία με τις έννοιες της σειροθέτησης και του
προσανατολισμού.
·
Δυσκολία στην αντίληψη της έννοιας του χρόνου.
·
Πιθανή οπτικο-αντιληπτική ανεπάρκεια που
δυσχεραίνει την αντίληψη μορφών, σχημάτων συμβόλων.
·
Δυσκολίες στην απομνημόνευση των μηνών.
3. Χαρακτηριστικές δυσκολίες
στη συμπεριφορά
·
Δυσκολία στη συγκέντρωση.
·
Νευρικότητα, έντονα ξεσπάσματα.
·
Αδιαφορία για τη σχολική επίδοση.
·
Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
·
Κινητική αδεξιότητα.
·
Έλλειψη οργάνωσης.
4.
Νοημοσύνη
Έλεγχος της νοημοσύνης για τον
αποκλεισμό μαθησιακών προβλημάτων που οφείλονται στη νοητική καθυστέρηση
( γενικός δείκτης νοημοσύνης τουλάχιστον 90).
( γενικός δείκτης νοημοσύνης τουλάχιστον 90).
Βιβλιογραφία
1.
Το
φαινόμενο της Δυσλεξίας,
Τζουριάδου – Μπάρμπας
2.
Αξιολόγηση
της νοημοσύνης Παιδιών σχολικής ηλικίας και
Εφήβων. Φ.Μόττη –
Στεφανίδη.
3.
Οι
μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία
Πατσιοδήμου, Γιώργος Μπότσας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου