15 Μαρτίου 2012

Χαρακτηριστικά δυσλεξίας




1.     Σημαντικές δυσκολίες στην ανάγνωση, τη γραφή και την ορθογραφία 

·         Αντικατάσταση, επανάληψη, αντιστροφή γραμμάτων και συλλαβών που συνθέτουν μια λέξη.
·        Καθρεπτική ανάγνωση ή και γραφή γραμμάτων ή λέξεων.
·        Δυσκολία στην ανάγνωση και την προφορά ασυνήθιστων ή και πολυσύλλαβων λέξεων.
·        Κακή ακουστική διάκριση φωνηέντων.
·        Αντικατάσταση φθόγγων.
·        Παράλειψη φθόγγων σε απλές λέξεις.
·        Παράλειψη συλλαβών.
·        Λανθασμένη προφορά λέξεων.
·        Αντικατάσταση λέξεων με τις συνώνυμές τους.
·        Αντικατάσταση λέξεων με άλλες που μοιάζουν οπτικά ή αρχίζουν με τα ίδια γράμματα.
·        Έλλειψη ευχέρειας στην ανάγνωση, όχι αρκετά γρήγορος ρυθμός, δεν τηρούνται τα σημεία στίξης.
·        Το παιδί δείχνει με το δάχτυλο το σημείο που διαβάζει.
·        Δυσανάγνωστη η αυθόρμητη γραφή.
·        Προσπάθεια αποφυγής του γραψίματος.
·        Ακαταστασία στο φύλλο και γενικότερα στο τετράδιο.
·        Χρήση κεφαλαίων ανάμεσα στα μικρά.
·        Φωνητική γραφή.

2.     Γενικότερες δυσκολίες

·        Δυσκολία στη διάκριση αριστερής και δεξιάς πλευράς του σώματος τόσο του ίδιου του ατόμου όσο και του σώματος του ατόμου που βρίσκεται απέναντι.
·        Σύγχυση ως προς το κυρίαρχο μάτι – χέρι – πόδι.
·        Δυσκολία με τις έννοιες της σειροθέτησης και του προσανατολισμού.
·        Δυσκολία στην αντίληψη της έννοιας του χρόνου.
·        Πιθανή οπτικο-αντιληπτική ανεπάρκεια που δυσχεραίνει την αντίληψη μορφών, σχημάτων συμβόλων.
·        Δυσκολίες στην απομνημόνευση των μηνών.

3. Χαρακτηριστικές δυσκολίες στη συμπεριφορά

·        Δυσκολία στη συγκέντρωση.
·        Νευρικότητα, έντονα ξεσπάσματα.
·        Αδιαφορία για τη σχολική επίδοση.
·        Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
·        Κινητική αδεξιότητα.
·        Έλλειψη οργάνωσης.

4.     Νοημοσύνη
Έλεγχος της νοημοσύνης για τον αποκλεισμό μαθησιακών προβλημάτων που οφείλονται στη νοητική καθυστέρηση 
( γενικός δείκτης νοημοσύνης τουλάχιστον 90).



Βιβλιογραφία

1.     Το φαινόμενο της Δυσλεξίας,
        Τζουριάδου – Μπάρμπας
2.     Αξιολόγηση της νοημοσύνης Παιδιών σχολικής ηλικίας και
Εφήβων.  Φ.Μόττη – Στεφανίδη.
3.     Οι μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία Πατσιοδήμου,  Γιώργος Μπότσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου